[O1] Nie chce odpalić autko

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • volf
    Classic
    • 2008
    • 2

    [O1] Nie chce odpalić autko

    Gdzie teraz po USA, bo to chyba powoli koniec wycieczki
  • polokij
    Classic
    • 2007
    • 19

    #2
    [O1] Nie chce odpalić autko

    Witam.
    Mam problem ze swoją skodałką. Może ktoś rzuci jakimś pomysłem , bo ja już chyba wszystkie możliwości wyczerpałem.
    Rano autko odpaliło i śmigało cały dzień normalnie. O 12-tej postój na parkingu do godz.3.00.
    I niespodzianka .....nie odpali . Ponieważ było dosyć mroźno wepchnęliśmy ją do ciepłego(!) garażu , aby odtajała. Lipa , nie pomogło . Sprawdziłem świece żarowe i przekaźniki wszystko gra , prąd dochodzi , świece sprawne . Filtr paliwa (czasami sprawiał kłopoty) wypięty przewody paliwowe spięte bezpośrednio. Żadnych baniek powietrza w przewodach. Akumulator naładowany na maxa , rozrusznik kręci jak wariat . Silnik delikatnie podejmuje pracę , jakby nie palił na wszystkie cylindry , czy coś w tym stylu . Uruchomić się nie da . Podpięłem VAG-a , nie stwierdził żadnego błędu . Niby wszystko gra , a skodałka nie odpala . Pomocy.

    Komentarz

    • brzydkazaba
      Classic
      • 2010
      • 23

      #3
      Spotkałem się kiedyś z taki problemem w ASV.
      Ojciec wrócił z pracy (było to w lato) i po jakiś 2 godzinach chciał odpalić auto, silnik jakby zaskakiwał ale nie zapalał. Podczepiliśmy go na hol i po jakiś 5 min ciągnięcia auto odpaliło. Trochę pokulało i znowu odpalał normalnie. Za jakiś czas zgasł mu podczas jazdy i nie mógł odpalić. Zawlekł do do mechanika i ten powiedział że rozrząd walnął. Jednak okazało się że pompa wody się zatarła (po 60 tyś wymiana była w ASO- oszuści założyli jakąś lipną pompę albo założyli starą, na fakturze oczywiście było że pompa nowa). Wymienił facet rozrząd i auto odpaliło normalnie i do tej pory silnik chodzi idealnie.

      Może to to??

      P.S. Jak tak to lepiej nie kombinować za dużo bo można sobie biedy narobić.

      Komentarz

      • polokij
        Classic
        • 2007
        • 19

        #4
        Zamieszczone przez brzydkazaba
        Wymienił facet rozrząd i auto odpaliło normalnie i do tej pory silnik chodzi idealnie.
        Prawdę mówiąc też mam niemiłe wrażenie , że to rozrząd się przestawił . Miałem to kiedyś w innym pojeździe , ale zanim zatargam go do mechaniora chciałbym wykluczyć inne przyczyny.

        Komentarz

        • stevenpp
          Ambiente
          • 2009
          • 153

          #5
          witam.
          też miałem taki problem.
          u mnie dodatkowo świeciła jakas kontrolka , chyba świec żarowych.
          okazało się że to był przekaźnik, chyba 207, jeżeli się mylę to ten przekaźnik jest pod kolumną kierownicy wyżej niż większość - trudno dostępne miejsce, ale jak popchniesz
          ściankę gdzie jest wtyczka do VAG-a będzie widoczny.
          pomogło?

          Komentarz

          • bobas
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1676

            #6
            u mnie przestawił się rozrząd , dziś go próbowali ustawić , dodatkowo może filtr paliwa ? może pamiętasz kiedy był zmieniany ?
            BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

            JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


            www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


            FB: Michał Storoniak

            Komentarz

            • polokij
              Classic
              • 2007
              • 19

              #7
              Zamieszczone przez stevenpp
              okazało się że to był przekaźnik, chyba 207
              Będę w garażu to sprawdzę , chociaż vag powinien chyba to wyłapać.

              Komentarz

              • hermioli1
                Rider
                • 2009
                • 322

                #8
                Sprawdź klapkę tą na egr. Jak nie odbiła to dlatego nie możesz odpalić.
                W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                Babka utonęła do góry kudłatką.
                Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                Komentarz

                • polokij
                  Classic
                  • 2007
                  • 19

                  #9
                  Zamieszczone przez bobas
                  u mnie przestawił się rozrząd , dziś go próbowali ustawić , dodatkowo może filtr paliwa ? może pamiętasz kiedy był zmieniany ?
                  Filtr paliwa wymontowałem i spięłem przewody bez niego , czyżby ten cholerny rozrząd .
                  Kto wie jak to sprawdzić ?

                  [ Dodano: Czw 11 Lut, 10 18:17 ]
                  Zamieszczone przez hermioli1
                  Sprawdź klapkę tą na egr. Jak nie odbiła to dlatego nie możesz odpalić.
                  O to dobry pomysł , dopijam kawę i lecę do garażu.

                  Komentarz

                  • bobas
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1676

                    #10
                    jak mi tłumaczył mechanior, kąt musi być ustawiony na 51 stopni . mniej więcej. a są jakieś znaki na pompie co robią mechanicy jak zakładają rozrząd.
                    BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

                    JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


                    www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


                    FB: Michał Storoniak

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Jeśli wykluczyłeś brak paliwa,niesprawne świece ,akumulator i rozrusznik rzuć okiem na klapę gaszącą(mogła się zaciąć przy wyłączeniu silnika) a następnie na przekaźnik 109.Trzeba zdjąć kratkę nad nogami kierowcy i tam,na ścianie grodziowej go znajdziesz.Prawdę mówiąc stawiałbym właśnie na przekaźnik.
                      Rozrząd się raczej tak z niczego nie przestawił,chyba,że ciągałeś auto na linie/
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • polokij
                        Classic
                        • 2007
                        • 19

                        #12
                        No i Panowie i Panie (jeśli takie akurat czytają ten post) autko naprawione . Okazało się . że zawiesił się mieszek na zaworze egr . Wystarczyło dosłownie dotknąć palcem dźwigienkę .
                        Dzięki wszystkim za pomoc . Za zaoszczędzone monety (laweta , i nigdy nie wiadomo co mechanik "znajdzie") wypiję wasze zdrowie , ale to dopiero jutro.

                        Komentarz

                        • Marcek
                          Classic
                          • 2008
                          • 11

                          #13
                          Witam
                          Podepnę się do tematu. Dwa dni temu miałem ten sam przypadek, wychodzę z pracy próbuje zapalić a ta nic. Pierwszy dźwięk normalny a później wzzzz. Tak jakby coś się rozłączało. Rozrusznik ok bo wszystkie koła na silniku się kręciły. Poczytałem trochę i to był właśnie zawieszony mieszek na egr. Ale dziś będąc w trasie miałem odczucie że auto jest mułowate, przy wciskaniu gazu słabo przyspieszało. W drodze powrotnej było już ok. Czy ten objaw może być związany z tym zaworem.

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Auto może się mulić od zaworu EGR bo jeżeli jest on otwarty to silnik dostaje za dużo spalin a dodatkowo jak jest on brudny to ogranicza dopływ świerzego powietrza.

                            Dodtakowym przykładem może być fakt że zaślepienie zaworu EGR zwiększa moc.

                            Pozdrawiam
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            Pracuję...